ליצמן: "כשהחזרנו את תקציב הישיבות הורידו בשכר לימוד?"

מי זה בכלל הלוביסט מאיגוד הישיבות שיש לו קשר עם האוכל. אני צריך להיות כפוף אליו? הוא לא נבחר ציבור, אני כן נבחר ציבור.
עמית דניאל 10 Comment on ליצמן: "כשהחזרנו את תקציב הישיבות הורידו בשכר לימוד?"

שר הבריאות יוצא למתקפה בריאיון למרדכי לביא ב"מהדורת הבוקר": "למה שבחור המוסר נפשו על לימוד תורה לא יקבל אוכל בריא? בנט צודק" • על רפורמת הסיעוד: "תוקם ועדה" • ההזנחה שנחשפה בבתי אבות: "עוקבים אחריהם" • חוק ההסדרה? "לא מביעים דעה בנושאי חוץ וביטחון" • וגם, האם הוא חושב שבנט ולפיד שוב ילכו יחד?

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
מי זה בכלל הלוביסט מאיגוד הישיבות שיש לו קשר עם האוכל. אני צריך להיות כפוף אליו? הוא לא נבחר ציבור, אני כן נבחר ציבור.
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבריאות, יעקב ליצמן, יצא הבוקר במתקפה חריפה כנגד הטוענים שכנגד רפורמת הבריאות במשרד החינוך במסגרתה, מחוייבים מוסדות לימוד המגישים אוכל לתלמידיהם, להגיש להם אוכל בעל קן בריאות מחמיר. ליצמן אמר "למה בחור שמוסר נפש על לימוד תורה בישיבה צריך לקבל אוכל לא בריא?" על הטענות לחוסר כסף הוא ענה בתקיפות "וכי כשהחזרנו את תקציב הישיבות, הם הורידו את שכר הלימוד?"

הבוקר, בתכנית "מהדורת הבוקר" בהגשת מרדכי לביא, שוחח שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), על חוק ההסדרה, רפורמת הסיעוד עליה הוא עמל, רפורמת התזונה במערכת הבריאות אותה מוביל שר החינוך, נפתלי בנט והגן בתוקף על החיסון המוצע לציבור כהגנה ממחלת השפעת.

בהתייחסו לחיסון השפעת אמר ליצמן "אני בעצמי התחסנתי וחודשיים לאחר מכן חליתי בשפעת אבל ב"ה החלמתי ממנה. ב"ה התחסנתי שנים רבות ולא קרה כלום" לטענות כי החיסון מזיק והוא גורם למחלת השפעת להתפרץ, ענה ליצמן "אני לא יודע לענות. אני יודע שהחיסון שאנחנו עושים נהוג בכל העולם ומי שקובע אותו ואת הנהלים סביבו זהו ארגון הבריאות העולמי. עוד חודשיים הם יחליטו לגבי שנה הבאה והמעקב הוא צמוד".

באשר לתחקיר שהתפרסם על התעללות במבוגרים בבתי האבות הסיעודיים בארץ במסגרתו עולה כי קיימת הזנחה קשה ואף אלימות, אמר "אני לא מופתע וצר לי. ככלל, חשוב לי לומר כי בתי האבות לא קשורים ישירות למשרד הבריאות אם כי הפיקוח הוא שלנו אבל הניהול שייך לרווחה" אומר אך לא מסיר אחריות "אבל זה לא מצדיק שום דבר חלילה וחס. עוד לא הגעתי למשרד לבדוק עם אנשי המקצוע מה הם יודעים אבל ברור דבר אחד, עוד לפני כן אנחנו עוקבים אחר בתי האבות ובודקים דברים כאלה. אנחנו גם שינינו הרבה דברים ממה שהיה בעבר" אמר.

"לא מביעים דעה" | וועדת חוץ וביטחון

"לא מביעים דעה" | וועדת חוץ וביטחון

כבר זמן לא מועט שליצמן מנסה לקדם רפורמה ממלכתית בסיעוד. באשר להיתכנות הרפורמה והסטטוס בה היא נמצאת "יש סיכום ביני לבין ראש הממשלה כולל שר האוצר שאנחנו מקימים ועדה שתטפל ותבדוק איך לעשות את זה. אנחנו כרגע מקימים את הוועדה אני כבר המלצתי על אנשים שיהיו בוועדה ושר האוצר אמור לאשר אותם. לא ירדתי מזה ונלך עם זה עד הסוף" הבטיח.

לאחרונה התחוללה סערה סביב תקנות התזונה הבריאה במוסדות הלימוד. היו שניסו, ביניהם גם ח"כים, לעכב את ביצוע הרפורמה הזו עד לקבלת תקציב נוסף שיאפשר למוסדות החינוך לבצע את הרפורמה מבחינה כלכלית. שר הבריאות לימן, הידוע בדעתו התומכת בהכנסת הרפורמה הזו, אמר "חד משמעית צריך לתת אוכל טוב" באשר לאלו שניסו לעכב את ביצוע הרפורמה, אמר "אני נבחר ציבור. נבחרתי ע"י גדולי תורה ולא ע"י אף אחד אחר. לא ע"י לוביסטים ולא מאכערים. מי שהחליט על זה, זה בנט. הוא החליט שמוסד שלא יתן אוכל טוב יורידו לו כסף והוא צודק. לא ייתכן שלא יתנו אוכל טוב במוסדות. אני לא מפחד לומר את זה כי אני יודע מה שקורה" ליצמן נשמע נסער כשהוא מדבר על כך והוא מספר כי גם בעבר נלחמו נגדו בנוגע לרפורמות שהוא היה מעורב בהם באופן ישיר יותר "לחמו נגדי כבר בעבר על כל מיני דברים גם על טיפולי שנים ובריאות הנפש"

ליצמן מבהיר כי דעתו מבוססת על חוות דעת של גדולי תורה אתם התייעץ "לפני שהבעתי את דעתי, ביקרתי בהרבה בתי גדולי תורה וכולם אמרו לי שכך צריך להיות. עכשיו מה הטענה? שאנחנו צריכים לתת יותר כסף לאוכל טוב" כאן עובר ליצמן למתקפה "רגע, שאנחנו החזרנו את תקציב הישיבות והתתי"ם, הם הורידו בשכר לימוד למישהו? מי זה בכלל הלוביסט מאיגוד הישיבות שיש לו קשר עם האוכל. אני צריך להיות כפוף אליו? הוא לא נבחר ציבור, אני כן נבחר ציבור. אני נבחרתי ע"י גדולי התורה. אם יש חבר כנסת שחושב אחרת הוא יכול לבוא אלי לשאול לדעתי ואני הייתי עונה לו. מותר ויכוח מותר שיבקשו כסף, אני מוכן לתמוך בזה בשתי ידיים אבל להגיד לא לתת אוכל טוב?" תמה ליצמן "איך אפשר לתת לילדים שכל היום מחוץ לבית, לומדים בישיבה ומוסרים נפש לתורה, לא לתת אוכל טוב?. אני הראשון שיילחם עבור תקציב לישיבות. נלחמתי ואלחם על זה. אבל מה בין לזה לבין לתת אוכל טוב לבחור ישיבה" אמר.

"מדוע בחור הלומד תורה צריך לקבל אוכל לא בריא?" | בחורי ישיבה בלימוד • אילוסטרציה
בחורי ישיבה בלימוד • אילוסטרציה

ללא קרדיט

בנוגע לחוק ההסדרה הצפוי לעלות הערב להצבעה, אמר ליצמן "אנחנו בקואליציה. מה שקואליציה תחליט, נתמוך. בדרך כלל אם זה דבר שלא נוגד ידישקייט, עמדתנו תומכת. אנחנו לא מביעים דעתנו בנושא חוץ וביטחון אם נצטרך לתת דין והכרעה אנחנו שואלים את גדולי התורה".

באשר לסיכויים שבשנה הקרובה יתקיימו בחירות לאור חקירות רה"מ, אומר שר הבריאות ליצמן "אני לא חושב שיהיה בחירות, לא נראה לי. אני לא נביא ולא בן נביא, אולי שוטה" אומר ליצמן ומוסיף "אבל לא יודע לומר על פרשות רה"מ, מה יקרה בסופם. בהרגשה שלי, בחירות לא יהיו בשנה הקרובה"

האם תהיה שוב שותפות בין יאיר לפיד לנפתלי בנט? לדעת ליצמן, ממש לא "לא יהיה כלום. אני חושב שהוכחנו לבנט שאנחנו שותפים לויאלים מאד. יש לנו קואליציה עם בנט אנחנו עובדים טוב מאד ביחד, גלויים אחד לשני ויש הרמוניה אין סיכוי בעולם, לדעתי, שבנט ילך עם לפיד. יש הרבה דברים לנו משותפים עם בנט מאשר לפיד, אתו, אין שום דבר משותף".

האזינו:



10 תגובות

מיין תגובות
  1. 10

    שקרן! אתה נבחר ציבור? את תפקידך קיבלת לא מהציבור, בבחירות פתוחות הציבור שאתה "דואג" לו לא היה מצביע לך! ואתה לא באמת דואג לו ולא מייצג אותו! אולי אתה מייצג את הנערים שלך שקבלו מעטפות (מאכרים בלעז…)

  2. 9

    כשהיו הגזירות של לפיד לא העלו את שכר הלימוד וממילא כשבוטלו הגזירות לא הורידו את שכר הלימוד. הנכון ביותר לעשות תוספת תקצוב לישיבות שיקבלו על עצמם מזון יותר איכותי. בבחירה, לא בכפיה. מה שייעשה בכפיה יחשב לגזירה מבית מדרשו של לפיד.

  3. 8

    איזה הלוגיקה ממש מושלמת,
    לקחו את תקציב הישיבות, אחר כך החזירו, ותמורת ההחזרה היה צריך להוריד בשכר לימוד אלא שעשו טובה לראשי הישיבות
    וויתרו על ההוראה…
    ליצמן את ממש גאון!
    תתביש לך, אין לך שום קשר לעולם התורה אליו אתה מתנכר!
    אתה כל הדרך מגבה את בנט תמורת שקט תעשייתי לגור במשרד החינוך, ועבור זה אתה מוכר את כל החינוך החרדי שמקבל פירורי תקתוב
    וסופג התערבויות בלי סוף!
    עכשיו נחצה כאן קו אדום, כאשר בעידודך משרד החינוך מקבל אישור להיכנס ולהתערב לניהול הישיבות מה שמעולם לא היה עד כה!
    בעידודך, משרד החינוך יכול גם לקזז ולעצור תקצוב, ואפילו לפסול רשיון באמתלה של אי עמידה בתקן! אתה הופך את עולם הישיבות למושג זול! ולעולם לא ניתן לך לעשות זאת!
    לשיטתך, לו היית שר החינוך בתקופת נובארדוק,סלבודקא וקלם, היית מוציא צו סגירה לישיבות שתלמידיהם היו אוכלים סעודות דחק – "ימים" אצל בעלי הבתים! היית מחריב את עולם התורה כבר אז! בגלל שלא היו עומדים בתקן של משרד הבריאות!
    נמאסת! עזוב אותנו לנפשנו ותתעסק עם הסופגניות שלך!
    עברנו את פרעה נעבור גם אותך!!!

  4. 7

    לכל מנהלי הישיבות שיח'

    לידיעתכם, לפי מה שפורסם בתקשורת כל מה שדרוש זה 4000 ש"ח לצורך פגישה ותמיכת השר
    כי זאת יש לדעת יש מאעכרים ויש מאעכרים

  5. 6

    אנחנו פונים לרב גפני, להציל ברגע לפני אחרון את המצב, ובבחירות הבאות
    להתפצל מאגודה! אנחנו לא נוכל לתת את קולנו עבור אנשים כמו ליצמן
    אנחנו לא היינו בעבר, ולא הפכנו גם כיום להיות כאלה אכולי שנאה עצמית ונחיתות כלפי רודפינו כמו שמייצג ליצמן!
    אנחנו דורשים רשימה עצמאית שתייצג נאמנה את קולם של רבבות בני התורה בלי שידי נציגנו תהיינה
    כבולות לליצמן ושות', אנו דורשים שדגל לתחזור להיות אך ורק תחת הנהגת גדולי הדור שליט"א בראשות
    מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ה' יאריך ימיו ושנותיו.

  6. 5

    לוביסטים
    תראו פתאום איזה תגובות מנוסחות היטב, משתלחות בעדינות ומאיימות..
    ממי ה'טוקבקים' האלו?
    ה'לוביסטים' פועלים במערכת משומנת היטב למען מנהלי המוסדות

    כל הכבוד לליצמן שמעיז להילחם כנגדם!!

    1. למה אתה נשאר עם משאלות לב ותולה את יהבך על הכתובת הלא נכונה? במקום לתמוך בליצמן, לך למקור ותתפקד ליש עתיד
      (הם לאחרונה במגמה של פניה ל"חרדים" מהסוג שלך) זו מפלגה עם יכולות מוכחות בכל הנוגע להרס של מוסדות החינוך החרדים! עיין ערך השר פיר(ע)ון!

    2. למה, לליצמן אין טוקבקיסטים ולוביסטים? תוכיח שאתה לא מאלה!

  7. 4

    הרי ברור לכולנו שאם זה היה מגיע בתקופת ממשלת לפיד-בנט כולם היו נזעקים כולל ליצמן שזה עוד גזירה על הישיבות, אז מה קרה עכשיו? כאילו שזה הבעיות של המדינה והבריאות שליצמן צריך להשקיע את כל כוחו להלחם בישיבות, די! הם מספיק סובלים תניח להם. תלחם בסיגריות….. ותדאג שלא יצטרכו לשבת בחדרי מיון 48 שעות!!